Philip- un neamt care vine in fiecare an in vacanta in Romania

Author: Stefania Zoican This entry was posted in Povestiri and tagged , , .

Pe Philip l-am cunoscut intr-una dintre vacantele mele de vara, pe undeva prin muntii Retezat. Mai exact la Carnic, la o altitudine de 1000 de metri. Carnic este un loc, ca multe altele din Romania, absolut minunat. Departe de civilizatie, plin de verdeata si peisaje fabuloase, linistit, cu mult aer curat, cu oameni frumosi si multa voie buna din partea lor. Este locul acela ideal care iti incarca bateriile cu energie , unde uiti de cele rele si iti amintesti cat de frumoasa este Romania.

De la Carnic se urca spre lacul Bucura, pe un traseu de aproximativ 9 ore si spre Cabana Pietrele , care se afla cam la jumatatea drumului intre Carnic si lac.

Aici poti sa te cazezi la o pensiune (sunt cam 2-3 in zona) sau la cort. Eu am stat la cort cateva zile. Imi doream sa simt pamantul sub mine si sa ma conectez la energia lui, iar dimineata cand scoteam capul din cort, vedeam un peisaj minunat, cu brazi si varfuri de munte.

In una din zile, impreuna cu prietenii mei, am decis sa mergem pana la Bucura. Ne-am intors la Carnic seara tarziu, obositi, dupa 9 ore de urcat si coborat. Gazda camping-ului, doamna Doina, o femeie extraordinara, ne-a intampinat cu afine proaspete si un foc de tabara unde se adunasera cei din camping, sa zic ca eram vreo zece la numar.

Stand in jurul focului de tabara si incercand sa imi dezmortesc picioarele, am observat cativa noi-veniti. Noi eram acolo de vreo 4 zile deja. Eram de-ai casei, cum s-ar spune. Unul dintre noii veniti vorbea in romana cu doamna Doina. Se vedea ca este strain pentru ca vorbea destul de greu limba noastra. La un moment dat s-au apropiat de mine si am inceput sa particip la conversatie. Domna Doina mi l-a prezentat pe partenerul ei de conversatie : Philip din Germania. Mai exact din Berlin. Am ramas si am vorbit cu el multe ore, chiar si dupa ce gazda campingului a plecat la culcare. Imi aduc aminte ca am plecat cand simteam ca nu mai pot de somn. Sa fi fost vreo 1-2 noaptea cand m-am indreptat spre “patul” meu.

Philip era un om cald, placut. Vorbea calm, asezat si rar. Desi nu stapanea foarte bine romana, tinea mortis sa vorbim in aceasta limba, deoarece dorea sa isi imbunatateasca nivelul. Cand nu stia cum se pronunta un cuvant mi-l spunea pe jumatate si apoi ma lasa pe mine sa continui pentru ca el nu era prea sigur care ar fi aceasta continuare a cuvantului.

Mi-a povestit ca vine de 12 ani in Romania in luna august, in concediu. Sta 2 saptamani si apoi se intoarce in Germania. Iarna si-o petrece in insulele Canare. De cele mai multe ori venea la Carnic, dar mersese si prin alte locuri din Romania si o cunostea destul de bine. Se imprietenise cu doamna Doina si se intalneau sa povesteasca ce a mai facut fiecare peste an.

De meserie era webdesigner si avea propria lui afacere.

Ii placea in Romania pentru ca aprecia salbaticia locurilor. In Germania spunea el, totul era sistematizat si controlat.

Ii mai placeau oamenii si faptul ca erau asa primitori.

In ziua cand am plecat am schimbat adrese de mail. El impreuna cu prietena lui au urcat spre lacul Bucura,iar noi am coborat, ne doream sa vizitam si alte locuri.

P8210580 (1)In fotografia de mai sus, in partea dreapta este Philip, apoi eu, Bogdan si Laura, prietenii mei, si prietena lui Philip. Ultima zi impreuna. Ei se pregateau sa urce spre lacul Bucura, noi sa coboram.

Philip ne-a sfatuit in ce locuri sa mergem si in ce ordine, astfel incat sa fim eficienti si sa vedem cat mai multe frumuseti. Eu nu mai ajunsesem prin Retezat si mi-a prins bine sa ma indrume cineva. Din felul cum vorbea despre Romania era reiesea ca ii placea foarte mult aici, la noi.

Ce nu pricepea el era de ce romanii fac atata mizerie si de ce arunca gunoaiele pe unde apuca. Ei bine, nu am putut sa zic nimic, pentru ca asta nu o pricep nici eu.

De la Philip am inteles inca o data ce frumoasa este Romania noastra. Ca altii si-ar dori sa vina sa locuiasca aici. Ca le place asa de mult, incat aleg sa vina sa se relaxeze aici. Nu te duci in concediu decat intr-un loc frumos, nu?

Phillip nu este singurul strain pe care l-am cunoscut si care este indragostit de Romania. Ca el sunt multi altii. Le plac locurile, oamenii, mancarea. Daca am aprecia macar pe jumatate din cat apreciaza acesti oameni frumusetea acestei tari, cred ca am fi mult mai respectuosi si mai protectori cu ea. Sa invatam sa traim in armonie cu natura ca ne inconjoara.

Am intelege ca Romania este casa noastra si trebuie sa avem grija de ea pentru ca noua sa ne fie bine mai departe.

Lacul Bucura

Daca si tu ai intalnit straini carora le place tara noastra, mi-ar placea sa imi povestiti intr-un comentariu, aici mai jos.
Ai auns prin muntii Retezat? Cum a fost experienta ta?